۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۵

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه اهل سنت دِهگلان:

نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که باعث پایمال شدن خون شهدا باشیم

نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که باعث پایمال شدن خون شهدا باشیم

اهل‌سنت به علمای خود ارادت دارند و کلام آنها باعث وحدت و فصل الخطاب است و بحول و قوه الهی حضور حداکثری در انتخابات خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، به همت مجمع فعالان فرق، ادیان، اقوام و مذاهب کشور وبیناری با موضوع انتخابات از نگاه مذاهب با محوریت اهل سنت و نقش مذاهب در مشارکت حداکثری برگزار شد.

در این وبینار ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه اهل سنت شهرستان دهگلان با بیان اینکه طبق فرمایش رهبری استان کردستان یک استان یک فرهنگی است. گفت: انتخابات نماد مردم سالاری و دموکراسی است و شرکت در انتخابات بر همه آحاد جامعه لازم است چون موجب تقویت بنیاد نظام اسلامی می‌شود. انتخابات از نصوص دینی اهل سنت است و در طول تاریخ انقلاب هم شاهد حضور پرشور جامعه اهل سنت در انتخابات بوده‌ایم.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای معاند جمهوری اسلامی در باب عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات گفت: شبکه‌های وهابی با همراهی عربستان و دشمنان نظام و با توهین به مقدسات اهل‌سنت و شیعیان به فکر تضعیف نظام هستند. ضعف مدیریتی که در دوره قبل وجود داشت، موجب شد که دشمنان اتفاقات زیادی علیه نظام و به تبع آن علیه انتخابات ترتیب دهند. ولی ما باید در انتخابات شرکت کنیم تا بینی دشمنان را به خاک بمالیم.

امام جمعه دهگلان در ادامه گفت: از نظر مقام معظم رهبری فرد اصلح باید اهل تقوا و ایمان باشد، همچنین باید معتقد به جوانان به عنوان نیروهای آینده ساز کشور بوده و از آن‌ها برای اداره امور کشور استفاده نماید. منتخب مردم باید فردی باشد که خود را سپر بلای مردم بداند و کشور را به بیگانه نفروشد.

ماموستا عبدالسلام محمدی گفت: رئیس جمهور به عنوان دومین شخص مملکت است و باید نسبت به اهداف و ارزش‌های انقلاب همت بلند داشته باشد و در برابر دشمن محکم باشد و نسبت به ضد انقلاب حساسیت داشته باشد.

امام جمعه اهل سنت دهگلان افزود: ما به برکت خون شهدا در این کشور در آرامش و امنیت کامل زندگی می‌کنیم، نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که باعث پایمال شدن خون شهدا باشیم یا توهین و جسارتی نسبت به آن عزیزان مرتکب شویم.

وی افزود: کسانی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند. در حقیقت دشمنان را شاد و دوستان را تضعیف می‌کنند. اهل‌سنت چه در کردستان و چه در سیستان و بلوچستان و هرمزگان و سایر مناطق کشور نسبت به علمای خود ارادت دارند و کلام آنها باعث وحدت و فصل الخطاب است و بحول و قوه الهی حضور حداکثری در انتخابات خواهند داشت.

کد خبر 5236909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha